10 Benda Yang Sakit Dipijak

I'm a very clumsy guy. I fell from high places more than I should in a lifetime. I've been told that I'm very lucky to have survived some of my major accidents. The most annoying kind of accidents are those that are avoidable and that includes stepping on something painful.
So here's a list of the 10 top most painful things you can step on.
10. Tahi kucing. Memang tak sakit kaki tapi sakit hati. Baunya kuat dan teksturnya pula berkrim.
9. Butang capal. Selalunya kalau datang lambat ke masjid, selipar akan tersadai beberapa meter dari entrance jadi dalam perjalanan keluar, kita terpaksa pijak selipar dan kasut lain. Kalau terangguk-angguk semasa dengar khutbah Jumaat, balasan minima-Nya ialah terpijak butang capat apabila keluar masjid.
8. Anak tangga ajaib. Kita ada body memory. Badan kita sudah hafal bilangan anak tangga jadi kalau menaiki tangga sewaktu gelap dengan tiada masalah. Tapi apabila turun tangga waktu siang, kadang-kadang kita ter-over konfiden dan memijak anak tangga yang ajaib. Akibat terpijak angin, kaki pun terhentak pada anak tangga yang solid.
7. Paku payung. Paku payung paling sakit kalau terkena bucu kaki.
6. Paku konkrit. Kalau ada construction tour, pakai kasut berjenama teguh yang beralas besi. Jangan jadi macam aku dan pakai crocs. Tak pasal-pasal kena tetanus shot.
5. Cermin mata. Sebab cermin mata senang patah/pecah dan mahal gila babas. Lagi-lagi kalau terpijak spek Dior yang dibeli dengan keringat sendiri.
4. Zip seluar yang bertaburan. Aha, satu lagi balasan-Nya.
3. Sisa kaca gelas yang pecah pagi tadi.
2. Lead pensil mekanikal. Ia tajam, panjang dan rapuh. Kita juga terpaksa menjalankan operasi surgical menggunakan alat-alat seperti pemotong kuku dan tweezers.
1. Kepala plak bermata tiga. Kepala plak ini ada dimana-mana. Kipas, washing machine, seterika dll. Kalau terpijak anak setan ni, untuk seketika kita akan merindui pensil, pen dan chopstick.

4 comments:

love_angel~ said...

hahahah..i got into these stuff gak sometymes..haishh..clumsy!haah

RITZ CHEWAN said...

My niece' LEGO blocks... adoi..

khairie said...

terpijak tanah berselut while on the surface (tanah tu) macham tak berselut pon sakit ati gak.. nak2 kalau pakai kasut kerja.. arghhh!!

Magda Singletary said...

hahahah..i got into these stuff gak sometymes..haishh..clumsy!haah