Same Me Veil Loo

My favourite comedian aside from the legendary Russel Peters is Mr. MIC himself, Samy Vellu. Try reading this list of his most notorious statements and not laugh. Impossible I tell you, impossible...

1. Commenting on the speed and efficiency of Pos Laju's delivery system:"Besok kirim, hari ini sampai!"
2. At a TV interview, when trying to say he was ashamed, he said:"Kemaluan saya besar."
3. Samy Vellu once said in a speech:"Kita akan bina satu jambatan untuk orang-orang kampong di sini."One Pakcik asked, "Datuk, sini takde sungai, buat apa bina jambatan?"and Samy gloriously replied, "Kalau takde sungai, kita bina sungai!"
4. Samy 's favorite quote on national television:"Toll naik sikit, manyak marah saya. You ingat semua ini toll saya punya bapa punya kah!?"
5. During the water crisis:"Semua orang diminta jangan membuang aiyerr."
6. Regarding social problems:"..orang-orang muda sekarang banyak hisap dada.."
7. At a blood donation campaign in Sungei Siput:"..marilah kita semua menderma dara.."
8. During the height of the Al-Arqam saga, he said in a press conference:"Saya gembira bahawa didapati tiada pemuda MIC terlibat dalam kes Arqam."
9. At an opening ceremony:"Tuan-tuan dan puan-puan, saudara mara, sesudah semua orang makan kenyang, sekarang kita mempersilakan Datin Paduka Rafidah Aziz naik ke pentas untuk membuka kain."
10. Commenting about his modesty:"Sebenarnya, kemaluan saya sangat-sangat besar."
11. Pilihanraya:"Orang PAS selalu kafir sama orang, saya pun dia kafirkan."
12. On the leak issue at the Parliament:"Itu attap bocor sebab ada banyak sampah! Awak ingat saya kasi bawa naik itu sampahkah?"

4 comments:

Jannah said...

klu mcm 2 die jd fevret comedian ak jgk la.hahaha....

Miss Aida said...

I am loving the statements!

lifeinside said...

omg afiq u crack me up so bad i have anterior abdominal muscle pain!!! hahaha.. damn...

missnadira said...

i have heard the 11th statement on tv.so i laughed only at statement 11..the rest i might be missed on tv and some da pena dgr banyak kali..=P