Selamat Hari Raya Korban

Hari ni aku korbankan masa aku untuk menulis sms yang berbagai-bagai untuk rakan dan keluarga supaya dorang tak compare-compare message dikala mereka berjumpa. "Tah pape Afiq hantar message pasal 4 mangsa terkorban tuh.." "Eh Peah, ko pun dapat message tu?" "Leman, cuba check sms yang Afiq hantar tadi."
Believe me, the day everyone ignores you and leave you alone is inevitable
Hari ni aku korbankan pagi yang sejuk dan silu ini dengan memperingati rakan-rakan di luar negara supaya jangan lupa menyambut hari raya korban walaupun di negara orang menggunakan facebook dan skype. Mereka ini bila dah di luar negara bukan main lagi berzina dengan gadis caucasian dan menghabiskan malam mereka menclubbing di sana sini. Bila ibu mereka call terus mereka sembunyi di toilet yang sound-proof dan buat-buat sakit rindu.
Once they spread their wings, they will never come back
Hari ni aku korbankan appetite aku yang diberi nickname vortex misteri atau the black hole dengan makan ala ala kadar sempena memperingati pengorbanan nabi Ibrahim dan Ismail. Aku telah memutuskan untuk makan light-light. Makan light-light aku consists of 2 potong kek coklat, 2 pinggan nasi goreng, 3 pinggan nasi bukhari, 1 mee guling, 1 crab sweet corn soup, sepinggan keropok lekor dan 1 low-fat yogurt (supaya tidak jadi gemuk)
Like how I'm not coming back. Your indifference is my assurance.
Hari ni aku korbankan masa aku yang selalunya digunakan untuk menonton discovery channel dan national geographic dengan menonton rancangan pre-raya istimewa. Aku pun tontonlah rancangan-rancangan popular seperti Sehati Berdansa, Melodi dan Nona. Rancangan-rancangan ini telah berjaya memantapkan vocab bahasa melayu yang lama tak diupdate dan sekaligus mengeluarkan segala makananan yang belum sempat didigest. Akhirnya diet aku berjaya. Terima kasih Sehati Berdansa!
They will realize how you betray your promise when you tell them that
Hari ni aku korbankan sisa-sisa masa aku yang tertinggal dengan menghayati kehidupan haiwan yang akan dikorbankan esok pagi dengan either makan or tidur. Walaupun aku dah cuba meragut rumput tetapi bapak kata rumput di depan rumah dah bubuh baja. Lembu islam mana makan tahi. Aku rasa pengecualian ini valid. Tuhan taknak tengok hambanya seksa semata-mata mahu merasa perit lembu.
You did what you did because of them
Hari ni aku korbankan masa memblog pasal benda yang tak substantial langsung. Untuk menjadikan ia lebih Islamic untuk verify status aku sebagai bekas pelajar tahfiz dan mahasiswa UIA, aku akan meng-endingkan entry ini dengan frasa favourite pakcik-pakcik tua berserban terhadap remaja berT-shirt hitam yang berkobar-kobar untuk mempertahankan muzik indie (walaupun hanya pandai berpakaian ala ala Indie sahaja): Insaflah!
They will know sooner later, and when that time comes, you will be alone.

5 comments:

shamel said...

Slmt hari raya korban..
eh..ade sebab tertentu ke kenapa entri ni tiba2 ditulis dlm BM. 1st time kan ni?

Anonymous said...

HHAHA.. nampaknya dah nak tukar gaya sikit. HEHE..
BAgus tu .. Afiq...

slmt berkorban....

-ww . ;)

Afiq Deen said...

first time ek? Tak perasan plak. aku actually lg terer tulis bm doh. haha. saje je tanak tunjuk skill. ni pemenang pertandingan mendeklamasi sajak 3 tahun berturut-turut ni...

fndrocka said...

walaupun tak selalu tulis dalam BM...still like a pro...huhu.

Starlight86 said...

haha..aku suka part

"frasa favourite pakcik-pakcik tua berserban terhadap remaja berT-shirt hitam yang berkobar-kobar untuk mempertahankan muzik indie (walaupun hanya pandai berpakaian ala ala Indie sahaja): Insaflah!"

lol..btw nice blog!